Atrakcyjny projekt opakowania – o czym pamiętać?

fioletowo-różowe opakowanie

Opakowanie produktu jest pierwszym elementem, z jakim klient ma styczność. Projekt powinien być uzależniony w szczególności od rodzaju branży oraz specyficznych cech towaru. Ważne, aby w trakcie tworzenia opakowania zwrócić uwagę zarówno na kwestie estetyczne, jak i prawne. Dowiedz się, o czym pamiętać podczas tak ważnej czynności.

Produkt idealny w każdym calu!

Wypuszczając na rynek nowy produkt, warto zadbać o to, aby cechował się on wysoką jakością. Ze względu na to konieczne jest zwrócenie uwagi na wiele kwestii, poczynając od zawartości, kończąc na opakowaniu oraz odpowiednim rozpromowaniu. Duże znaczenie ma prezencja towaru, ponieważ to ona wpływa na to, czy dana osoba nim się zainteresuje. Podczas projektowania etykiety warto kierować się kilkoma zasadami. Celem jest uzyskanie atrakcyjnego projektu opakowania, który ma za zadanie:

  • pełnić funkcję wizytówki produktu, jak i samej marki,
  • przyciągać uwagę klientów,
  • wyróżniać się na tle innych konkurencyjnych producentów,
  • zachęcać do zakupu.

O czym należy pamiętać przy tworzeniu projektu opakowania?

Atrakcyjny projekt opakowania może wyróżniać się pod względem różnego rodzaju elementów. Najistotniejszą funkcją jest jednak informowanie klienta o tym, co znajduje się wewnątrz. Ważny jest więc nie tylko aspekt wizualny, ale i ten pod względem treści. Trzeba również pamiętać, że w związku z tym, iż towar będzie sprzedawany w sklepie, powinna się na nim znaleźć specjalna etykieta. Dobrze jest się więc wcześniej zaznajomić z obowiązującym prawem.

Kształt i forma opakowania

Bardzo ważną kwestią opakowania jest jego kształt oraz ogólna forma, a więc między innymi trwałość materiału, z jakiego jest ono tworzone. Należy bowiem pamiętać, że od etapu produkcji do momentu sprzedaży, towar przechodzi przez wiele miejsc kontroli. Warto więc zatroszczyć się o trwałość etykiety, która ze względu na wysoką jakość zachowa estetyczny wygląd. Forma powinna być także uzależniona od kształtu i wielkości produktu. Priorytetem jest ochrona i zachowanie jego właściwości. Najczęściej wykorzystywanymi materiałami są:

  • kartony,
  • folie,
  • szkło,
  • PET.

Strona wizualna

Tuż za solidnym opakowaniem stoi odpowiednia i estetyczna oprawa graficzna. Powinna ona przyciągać uwagę klienta. Podczas projektowania etykiety należy jednak pamiętać, aby dostosować ją do specyfiki branży oraz grupy docelowej, do której ma trafić towar. Istotne jest także uwzględnienie, w jakim miejscu sprzedawany będzie produkt. W zależności od tych kwestii oprawa wizualna może być bardziej stonowana i minimalistyczna lub wręcz przeciwnie rzucająca się w oczy. Warto również pamiętać o tym, aby opakowanie było spójne z resztą grafik wypuszczanych przez daną firmę.

Druk

Na wysoką jakość opakowania produktu wpływa forma druku. Grafikę należy przygotować w profesjonalnym programie w odpowiedniej rozdzielczości tak, aby w trakcie jej drukowania obraz nie stracił na jakości. Warto również postawić na lakier UV, foliowanie, metalizę, które oferowane są przez drukarnie i wpływają na lepszą prezencję etykiety.

Kwestie prawne

W związku z tym, że na opakowaniu niekiedy znajduje się kod kreskowy, należy pamiętać o odpowiednich piktogramach i innych wymogach technologicznych w przypadku niektórych towarów. Konkretne informacje, jakie należy umieścić na etykiecie, zależą od rodzaju branży.

Atrakcyjny projekt opakowania – co warto wiedzieć?

Zanim produkt trafi w ręce klienta, ma on bezpośredni kontakt z jego opakowaniem. Etykieta pełni więc rolę wizytówki marki, a także samego towaru. Z tego względu jej celem jest przede wszystkim zachęcenie do zakupu. Do przykładowych informacji, jakie warto umieścić na projekcie, należą:

  • logo i nazwa firmy,
  • skład produktu (np. w przypadku kosmetyków, żywności),
  • pojemność,
  • cechy charakterystyczne (smak, zapach, rodzaj).

To, o czym warto również pamiętać, to prosty przekaz, który zrozumie każda osoba. Należy wystrzegać się nieczytelnych fontów oraz ukrytych treści, które nie każdy odczyta prawidłowo. Wyjątkiem są specjalne kampanie, które poprzez tego rodzaju zabieg, mają zwrócić jeszcze większą uwagę na daną ofertę produktu.

Poprzedni wpis Następny wpis