Auta służbowe nie muszą służyć tylko jako środek transportu pracowników. Oprócz swojej logistycznej funkcji mogą kształtować wizerunek Twojej firmy. Reklama na samochodzie zwiększa rozpoznawalność marki za każdym razem, kiedy pojazd rusza w trasę. Zazwyczaj pokonuje on setki kilometrów i promuje usługi i produkty podczas spotkań z kontrahentami czy klientami. Jest to więc nośnik reklamy o wielkich możliwościach docierania do nowych odbiorców. Wydaje się, że szkoda byłoby nie skorzystać z takiej możliwości. Należy jednak zwrócić uwagę na pewne zasady i przepisy, których trzeba przestrzegać, aby reklama była skuteczna.
Czy oklejanie samochodów folią to dobry sposób na reklamę?
Prostota reklamy na samochodzie jest dla niektórych przedsiębiorców odstraszająca. Bez problemu można znaleźć wiele przykładów tandetnie oklejonych dużych samochodów osobowych. To wzbudza wątpliwości co do skuteczności takiej promocji. Jednak wystarczy chwilę pomyśleć o samochodach firmowych wielkich marek. Są dostrzegalne z daleka, a ich wzory szybko wpadają w oko. Gdyby nie był to dobry sposób na wyeksponowanie się, nie inwestowaliby w niego najwięksi. Reklama na samochodzie jest nie tylko skuteczna, ale stosunkowo tania. Oklejenie samochodów folią pełni też funkcję ochronną. Może uchronić karoserię przed drobnymi zarysowaniami czy odbarwieniami. Dodatkowo auta służbowe jeżdżą w wielu różnych miejscach, przez co zobaczyć je może większa liczba osób.
Na co zwrócić uwagę przy oklejaniu dużych samochodów osobowych?
Reklama na samochodzie może być świetnym rozwiązaniem zarówno dla firm wchodzących na rynek, jak i tych starających się podtrzymać swoją pozycję. Wyeksponowanie się od zera lub utrzymanie dystansu wobec konkurencji jest jednak sporym wyzwaniem. Dlatego oklejenia dużych samochodów muszą być przemyślane i odpowiednio wykonane. Istnieje kilka najważniejszych wskazówek, na które warto zwrócić uwagę. Wtedy reklama będzie skuteczniejsza.
Przede wszystkim organizując każdą kampanię promocyjną, należy jasno określić jej cel. Reklama na samochodzie powinna być ukształtowana na podstawie tego, co firma chce osiągnąć. Ważne jest określenie grupy docelowej, a także nadanie zrozumiałego przekazu. Jeśli priorytetem jest kształtowanie wizerunku marki, logo powinno być jak najbardziej widoczne. W celu pozyskania dużego grona nowych klientów lepiej skupić się na wyróżnieniu numeru telefonu. W każdym przypadku przyda się też krótki komunikat o korzyściach, które odbiorca może uzyskać.
Istotne jest wybranie odpowiedniego zasięgu działań. Konieczne jest ustalenie, na ilu pojazdach ma znaleźć się komunikat. Skala przedsięwzięcia musi być dobrze dopasowana do wielkości firmy. W przypadku lokalnych biznesów wystarczy jedynie kilka aut. Grupa docelowa jest na tyle mała, że wyróżnienie marki na danym obszarze nie powinno wymagać wielu skumulowanych środków. Jednak w przypadku dużych korporacji można przyjąć zasadę, że im częściej występuje reklama na samochodzie, tym lepiej.

Czy oklejanie dużych samochodów buduje markę firmy?
Promocja swojej marki dotyczy zarówno globalnych przedsiębiorstw, jak i lokalnych zakładów. Sposoby na reklamę będą się w obu przypadkach różnić, ale sam cel pozostaje taki sam. Oklejanie dużych lub małych samochodów jest obecnie bardzo popularne w przedsiębiorstwach każdej branży. Wszystkie firm potrzebują dojeżdżać do klientów lub kontrahentów. Dlatego służbowe auto może być bardzo skuteczną metodą na zbudowanie marki. Istnieje kilka cech, które wyróżniają dobrą reklamę samochodową. Przygotowanie jej zgodnie z tymi zasadami sprawi, że zainwestowane pieniądze wrócą szybko do portfela.
Jak powinna wyglądać reklama na samochodzie?
Przede wszystkim szata graficzna oraz treść komunikatu muszą być spójne z modelem samochodu oraz jego przeznaczeniem. Tylko wtedy firma będzie cieszyć się uznaniem w oczach odbiorcy. Jeśli znany jubiler umieści swoje eleganckie logo na starym, brudnym pojeździe, to nie przekona wielu osób do zakupienia jego produktów. Oznaki wyeksploatowania samochodów wpływają bardzo negatywnie na wizerunek każdego przedsiębiorstwa. Niespójność jakości oferowanych usług czy produktów ze stanem reklamy zadecyduje o tym, że inwestycja będzie nieudana.
Projekty reklamowe na samochodach powinny wyraźnie wskazywać, co konkretnie promują. Aktualna oferta firmy jest najlepszą opcją. Auta działają bardzo dobrze jako sezonowa forma reklamy. Musi jednak być przy tym spójna z innymi kanałami marketingowymi. Warto też, aby pojazdy w jasny sposób przedstawiały dane kontaktowe firmy. Zagwarantuje to pozyskiwanie nowych klientów. Oprócz kreatywnego podejścia do samej koncepcji należy też zwrócić uwagę na profesjonalne wykonanie. Oklejanie dużych samochodów osobowych folią lepiej zlecić fachowcom. Jeśli przyłożą się do realizacji zadania, to wydane pieniądze na pewno nie pójdą w błoto. Poradzą sobie też lepiej ze wszystkimi technicznymi aspektami pojazdu oraz projektu.

Kiedy warto zdecydować się na reklamę na samochodzie?
Promocja firmy i jej usług za pomocą dużych samochodów osobowych ma wielką zaletę z ekonomicznego punktu widzenia. Jest to jednorazowy koszt takiego działania. W przypadku innych form reklamy konieczne jest wydanie pieniędzy za każdym razem, kiedy ma być pokazana. Promocja na samochodzie to dobry sposób na wyeksponowanie marki wszędzie tam, gdzie auto się porusza. Można więc stwierdzić, że stosunek ceny do jakości skłania do rozważenia takiej opcji. Niski koszt i wysoka efektywność sprawiają, że reklama na samochodzie sprawdzi się w praktycznie każdym biznesie. Istnieje jednak kilka sytuacji, w których zainwestowanie w auta może być niezwykle opłacalne:
- jeśli firma posiada flotę aut, która codziennie pokonuje długodystansowe trasy,
- gdy działalność jest prowadzona na rynku lokalnym, a służbowe auto podróżuje często w jego obrębie,
- kiedy firma nastawiona jest na promowanie konkretnych usług lub produktów.
Reklama na samochodzie a przepisy drogowe Częstym zjawiskiem na drogach są auta pełniące funkcję tzw. słupów reklamowych. Stoją w jednym miejscu przez nawet kilka tygodni. Niektórzy właściciele firm próbują w ten sposób zaoszczędzić na obowiązkowych opłatach za umieszczanie reklamy. Taka praktyka pozwala też wyeksponować się w miejscu normalnie niedostępnym. Przy niektórych ulicach nie byłoby możliwości uzyskania zgody na postawienie tablicy. Oprócz zaśmiecania krajobrazu problemem jest zajmowanie miejsc parkingowych mieszkańców. Teoretycznie taka forma reklamy to tylko prawidłowo zaparkowane auto. Jednak w przepisach ruchu drogowego można znaleźć zapisy o karach pieniężnych za takie postępowanie. Zarządcy dróg mają już narzędzia do walki z taką samowolą. Nie warto więc niepotrzebnie inwestować pieniędzy w tak wątpliwe moralnie sposoby reklamy.