Czym jest roll-up reklamowy i jak go wykorzystać?
Roll-up to jedna z najpopularniejszych form reklamy, która stosowana jest w wielu różnych branżach. Dzięki swojej przenośnej formie połączonej z pokaźnym rozmiarem znacznie ułatwia dotarcie do większej liczby odbiorców. Nośniki reklamowe takie jak ulotki czy plakaty nie mogą pochwalić się tak dobrymi wynikami w skuteczności przekazu. Czy stojak reklamowy ma jakieś mankamenty? Jak jest zbudowany i gdzie można go kupić? Sprawdź najważniejsze zalety tego rodzaju reklamy i dowiedz się, czy jest to rozwiązanie, które sprawdzi się w Twojej firmie.
Roll-up – co to jest?
Najprościej mówiąc, roll-up to wysokiej jakości stojak reklamowy, składający się ze ścianki ozdobionej specjalnie zaprojektowanym wzorem, skrzynki z systemem rolującym oraz drążka, który podtrzymuje materiał. Ze względu na wygodne użytkowanie i możliwość łatwego przenoszenia tego rodzaju nośniki są niezwykle uniwersalne. Plansze reklamowe występują w wielu rozmiarach, dlatego można je dopasować do potrzeb. Zwinięty baner roll zajmuje niewiele miejsca, więc można go przewozić na różne targi branżowe i eventy. Ponowne rozłożenie reklamy z ofertą firmy zajmuje jedynie kilka sekund.
Baner reklamowy typu roll-up zazwyczaj wykorzystywany jest na wydarzeniach odbywających się w zadaszonych pomieszczeniach. Nie ma jednak przeszkód w rozkładaniu stojaka na zewnątrz. Wysoka jakość reklamy tego typu sprawia, że można promować swoją firmę w praktycznie każdym miejscu. Warto jednak zwrócić uwagę na stabilność konstrukcji. Nieco większa waga może utrudnić transport, ale sprawi, że stojak reklamowy nie będzie się przewracał.
Zalety roll-upów – na co zwrócić uwagę?
Inwestycja w środki przekazu reklamy to ważny moment w działalności każdego przedsiębiorstwa. Materiały reklamowe muszą w atrakcyjny sposób prezentować produkty oraz usługi firmy. W przypadku nośników używanych na różnych wydarzeniach branżowych liczy się także wszechstronność i funkcjonalność. Są to bez wątpienia ogromne zalety systemów roll-up. Do innych plusów zastosowania różnego rodzaju banerów zaliczyć można m.in.:
- wysoka mobilność,
- prostota montażu i demontażu,
- duża powierzchnia reklamowa,
- atrakcyjność przekazu reklamowego.
Te właściwości sprawiają, że stojaki reklamowe wykorzystuje się na wielu wydarzeniach z różnych branż. Przyciągająca forma i rozmiar roll-upów gwarantuje duże zainteresowanie klientów. Banery są więc znakomitym sposobem na dotarcie do wielu nowych odbiorców. Roll-upy można wygodnie przechowywać i wykorzystywać wielokrotnie w przyszłości.
Zastosowanie roll-upów – do czego je wykorzystać?
Biorąc pod uwagę szereg zalet reklam roll-up, można stwierdzić, że najlepiej spisują się one jako nośniki tymczasowe. Zazwyczaj nie stawia się ich w głównych siedzibach firm. Tego rodzaju materiały reklamowe znacznie lepiej spisują się na akcjach promocyjnych i stoiskach czasowych. Każde przedsiębiorstwo, które chce zainteresować potencjalnych klientów, korzysta z baner rolla, aby estetycznie zaprezentować produkty i usługi.
Konstrukcje typu roll-up są podstawowymi elementami każdego dobrze zaprojektowanego stoiska reklamowego. Zapewniają one udaną ekspozycję i przyciągają nowych odbiorców. Co więcej, są niebywale proste w rozkładaniu i transporcie. Zwinięta reklama roll-up może stać się atrakcyjnym banerem zaledwie w kilka sekund. Jest to więc skuteczny i wygodny sposób na promocję firmy. Ponad to, cena roll-upów jest w zasięgu każdego przedsiębiorstwa.
Jak zaprojektować roll-up?
Istnieje wiele rodzajów systemów roll-up. Różnią się one wielkością czy mechanizmem otwierania i zamykania planszy reklamowej. Każdy z nich musi jednak być odpowiednio zaprojektowany. W przeciwnym razie nie będzie spełniał swojej funkcji, jaką jest skuteczne przyciąganie nowych klientów do skorzystania z produktów lub usług danego przedsiębiorstwa.
Atrakcyjny środek przekazu reklamy musi przykuwać wzrok potencjalnych odbiorców marki i zachęcać do zapoznania się z ofertą. Z tego powodu tylko nieliczni decydują się na samodzielne zaprojektowanie modelu roll-upu. W większości przypadków zajmują się tym specjaliści. Reklamy typu mobilnego wymagają kreatywnego podejścia i znajomości zasad skutecznego marketingu. Dlatego, jeśli nie jesteś pewien swoich umiejętności, zdecyduj się na roll-upy reklamowe dostępne w ofercie profesjonalnych agencji.