Styrodur to produkt bardzo często wykorzystywany w reklamie. Każdy, komu zależy na dobrej i przyciągającej uwagę reklamy miał z nim do czynienia. Jeśli nie wiesz, czym jest ten materiał, to warto to zmienić. Dowiedz się, czym jest styrodur i sprawdź, jak wykorzystuje się go w reklamie. Czym jest styrodur?
Materiał, jakim jest styrodur, składany jest ze spienionego polistyrenu, czyli tworzywa sztucznego otrzymywanego w wyniku polimeryzacji styrenu, będącego związkiem chemicznym pozbawionym koloru. Styrodur, a inaczej polistyren ekstrudowany ma wbudowane małe, zamknięte komórki, które odpowiedzialne są za bardzo duże właściwości izolacyjne. Wielu specjalistów uważa, że materiał ten sprawdza się znacznie lepiej niż np. styropian czy inne bardziej znane tworzywa. Głównym zadaniem polistyrenu ekstrudowanego jest ocieplanie różnego rodzaju powierzchni. Posiada on bowiem współczynnik ciepła o wartości ok. 0,030-0,034 W/(m2K), co oznacza, że doskonale nadaje się do ocieplania różnego rodzaju elementów. Jest on bardzo estetyczny i uniwersalny, dzięki czemu doskonale komponuje się z każdego rodzaju miejscami. Najczęściej materiał wykorzystywany jest w budownictwie (do ocieplania różnego rodzaju przestrzeni). Styrodur znajduje również zastosowanie w branży reklamowej, czy dekoratorskiej.

Jak tworzy się styrodur?
Styrodur otrzymywany jest w wyniku mieszania granulek wspomnianego wcześniej polistyrenu wraz z dodatkami, które według potrzeb zmieniają jego barwę, a także poprawiają odporność na różnego rodzaju warunki atmosferyczne. Do stworzenia tego materiału niezbędna jest wysoka temperatura oraz dość duże ciśnienie. Cały proces kończy się etapem spieniania tworzywa za pomocą specjalnego gazu. W ten sposób powstaje specjalna masa, która rozpręża się na zewnątrz maszyny. Płyty, które składane są ze styroduru, a następnie sprzedawane, produkuje się najczęściej w rozmiarach 126×60 cm. W przypadku ich grubości możliwy jest większy wybór.
Jak wykorzystuje się styrodur w reklamie?
Styrodur jest na tyle uniwersalnym materiałem, że pozwala na wykorzystanie go w tworzeniu różnych materiałów reklamowych. Jest on bowiem dość elastyczny, co sprawia, że twórca może przygotować dowolny kształt. Styrodur w reklamie może występować między innymi pod postacią:
- liter,
- loga,
- logotypów,
- form przestrzennych,
- rekwizytów do sesji zdjęciowych,
- elementów dekoracyjnych reklam.

Styrodur – jakie są jego zalety?
Wykorzystywanie styroduru w różnych branżach jest coraz popularniejszym rozwiązaniem. Niesie ono bowiem bardzo wiele korzyści, wśród których najczęściej wymienia się uniwersalność i plastyczność tworzywa. To natomiast pozwala wydobywać z niego różnego rodzaju wzory 3D, co przy innych materiałach może być dość skomplikowane. Polistyren ekstrudowany jest także bardzo estetyczny. Jego wygląd określany jest jako czysty, dzięki czemu z łatwością można go przemalować na dowolną barwę według własnych potrzeb. Tworzywo to jest również bardzo solidnym materiałem. Wysoka jakość idzie w parze również ze stosunkowo niską ceną. Niekiedy przemalowanie logotypu wykonanego ze styroduru jest konieczne w przypadkach, w których miał on przez długi czas styczność z niekorzystnymi warunkami pogodowymi np. deszczem, wiatrem, śniegiem. Mimo wszystko jest on wciąż lepszym rozwiązaniem niż konkurencyjny styropian. Posiada bowiem znacznie bardziej satysfakcjonujące parametry termoizolacyjności, nasiąkliwości, a także wbrew pozorom odporności na uszkodzenia mechaniczne.
Reklamy wykonane ze styroduru są bardzo popularne w reklamie przestrzennej ze względu na doskonały stosunek jakości do ceny oraz długotrwałość użytkowania. Ten materiał jest bardzo wytrzymały i sprawdza się w trudnych warunkach zewnętrznych, typowych dla klimatu w Polsce. Dlatego inwestycja w taką formę promocji to inwestycja na lata.