Nośniki reklamy zewnętrznej – skuteczny sposób promocji marki
Zastanawiasz się, czy reklama zewnętrzna jest skutecznym sposobem na rozpromowanie Twojej marki? Chcesz wiedzieć, na czym polega tego rodzaju forma promocji? Poznaj najciekawsze nośniki reklamy zewnętrznej i oceń, na który z nich warto się zdecydować w Twoim przypadku.
Czym jest reklama zewnętrzna?
Reklama zewnętrzna, jak sama nazwa wskazuje, ma na celu dotarcie do dużego grona odbiorców poprzez formę dostępną poza miejscem zamieszkania danej osoby. Jest to jedna z kategorii promocji, która uznawana jest za najstarszą. Wciąż jednak ze względu na swoją atrakcyjność i efekty, jakie przynosi, dla wielu właścicieli firm jest ona bardzo opłacalna. Outdoor marketing najczęściej znajduje się w miejscach ogólnodostępnych dla większej liczby osób. Najczęściej reklamy są ulokowane:
- w centrum miasta,
- w galeriach handlowych,
- na dworcach,
- na przystankach,
- na autostradach i przy jezdniach.
Czym charakteryzuje się reklama zewnętrzna?
Reklama zewnętrzna ze względu na swój charakter powinna być czytelna i zrozumiała dla każdej osoby, niezależnie od jej indywidualnych cech. Najczęściej promocje tego rodzaju zlokalizowane są w miejscach ogólnodostępnych, a więc tam, gdzie mogą mieć z nimi styczność osoby starsze i młodsze, wykształcone i nie. Reklama pomimo tego, że zazwyczaj ma docierać do wyodrębnionego grona odbiorców, powinna być w tym przypadku przejrzysta dla każdego. Warto wiedzieć, że treści w niej zawarte nie powinny atakować nikogo bez względu na poglądy, preferencje, czy zainteresowania. Dzięki temu możliwe jest trafienie do jak największego grona odbiorców.
Reklama zewnętrzna powinna charakteryzować się najwyższą jakością. Warto zadbać o to, aby:
- widniało na niej przyciągające uwagę hasło reklamowe,
- kolory były jednocześnie ciekawe i nie przytłaczające,
- grafika była stosowna do miejsca publikacji oraz grona odbiorców,
- treść ze względu na oryginalność mogła pozostać w pamięci na dłuższy czas.
W trakcie tworzenia reklamy zewnętrznej warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. Wszystkie wyżej wymienione działania należy bowiem opierać na doświadczeniu i odpowiedniej wiedzy, tylko wtedy zyskuje się gwarancję, że zawarte w niej treści dotrą do odpowiednich osób z zamyślonym efektem.
Jakie są nośniki reklamy zewnętrznej?
Wyróżnia się kilka form reklamy zewnętrznej, a ostateczną z nich należy dostosować w zależności od tego, do jakiego grona odbiorców chce się dotrzeć. Istotne jest również miejsce zlokalizowania promocji, ponieważ niektóre przestrzenie wiążą się z pewnymi ograniczeniami. Wybierając jeden z dostępnych nośników reklamy zewnętrznej, o opinię warto zasięgnąć u profesjonalistów.
Do najczęściej wybieranych form tego rodzaju promocji zalicza się na przykład:
- bilbordy – sporych gabarytów ekrany, które umieszcza się w widocznych miejscach publicznych,
- plakaty – jedna z najbardziej tradycyjnych form reklamy, którą umieszcza się na różnego rodzaju przestrzeniach miejskich,
- szyldy reklamowe – hasło promocyjne lub nazwa firmy nad miejscem, w którym zlokalizowana jest firma,
- reklamy transportowe – hasła lub grafiki reklamowe umieszczane na środkach transportu miejskiego, lub prywatnego np. autobusy, samochody osobowe, tramwaje, pociągi.
Czy warto zdecydować się na reklamę zewnętrzną?
To, czy dana osoba powinna zdecydować się na stworzenie reklamy zewnętrznej, jest zależne od kilku czynników. Warto przede wszystkim zastanowić się nad tym, do jakiego grona odbiorców chce się trafić. Jeśli klienci są bardzo zindywidualizowani, lepiej postawić na reklamę docierającą bezpośrednio do nich. W innych przypadkach, gdy promocja jest na tyle uniwersalna, że może trafić do większej liczby osób, zdecydowanie warto wybrać reklamę zewnętrzną.